duminică, 19 februarie 2012

PR Electricity


Nu e vorba de printarea a 100 de comunicate de presă pe minut, nici de trimiterea a 500 de invitaţii prin email. E vorba de un mic război ce a făcut mare vâlvă la vremea lui: War of Currents. Protagonişti: George Westinghouse – susţinătorului curentului alternative (AC) şi Thomas Edison- de parte curentului direct (DC).

Istoria e clară privind câştigătorul acestui război. Pentru domeniul relaţiilor publice însă, acest „război” a adus primele campanii de relaţii publice şi primele departamente de relaţii publice în cadrul unei companii.
Sursa foto: http://www.wikipedia.org

Thomas Edison a iniţiat o campanie de defăimare a sistemului de curent alternativ susţinut de George Westinghouse, sugerând că acest sistem ar putea genera accidente grave, precum electrocutarea câinilor sau a pisicilor fără stăpân. Experţi ai companiei conduse de Edison au susţinut prelegeri privind pericolul electrocutării accidentale prin sistemul curentului alternativ. Edison a demarat reale acţiuni de lobby în vederea iniţierii unei legi pentru interzicerea sistemului de curent alternativ.




La rândul său, George Westinghouse a angajat doi agenţi de presă în compania sa, cu misiunea de a promova curentul alternativ produs de compania sa Westinghouse Electric Company. De asemenea, cei doi noi angajaţi ai companiei aveau şi misiunea de a combate campania defăimătoare iniţiată de Thomas Edison.
Sursa foto: http://www.wikipedia.org













După atâtea inovaţii, nu cred că se va supăra nimeni dacă aş spune că „War of Currents” a adus multe câştiguri societăţii şi afacerilor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu