Nu e vorba de
printarea a 100 de comunicate de presă pe minut, nici de trimiterea a 500 de
invitaţii prin email. E vorba de un mic război ce a făcut mare vâlvă la vremea
lui: „War of Currents”.
Protagonişti: George Westinghouse
– susţinătorului curentului alternative (AC) şi Thomas Edison-
de parte curentului direct (DC).
Istoria e clară
privind câştigătorul acestui război. Pentru domeniul relaţiilor publice însă,
acest „război” a adus primele campanii de relaţii publice şi primele
departamente de relaţii publice în cadrul unei companii.
![]() |
Sursa foto: http://www.wikipedia.org |
Thomas Edison a
iniţiat o campanie de defăimare a sistemului de curent alternativ susţinut de
George Westinghouse, sugerând că acest sistem ar putea genera accidente grave,
precum electrocutarea câinilor sau a pisicilor fără stăpân. Experţi ai
companiei conduse de Edison au susţinut prelegeri privind pericolul
electrocutării accidentale prin sistemul curentului alternativ. Edison a
demarat reale acţiuni de lobby în vederea iniţierii unei legi pentru
interzicerea sistemului de curent alternativ.
La rândul său,
George Westinghouse a angajat doi agenţi de presă în compania sa, cu misiunea
de a promova curentul alternativ produs de compania sa Westinghouse Electric
Company. De asemenea, cei doi noi angajaţi ai companiei aveau şi misiunea de a
combate campania defăimătoare iniţiată de Thomas Edison.
![]() |
Sursa foto: http://www.wikipedia.org |
După atâtea inovaţii,
nu cred că se va supăra nimeni dacă aş spune că „War of Currents” a adus multe câştiguri societăţii şi afacerilor!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu