E cineva căruia îi place brandul turistic al României, celebrul “Explore the Charpathians Garden”? În afară de “imagini frumoase”…”avem o ţară frumoasă” (cu completarea în gând- “păcat că e şi locuită”!), “sunt prezentate cam toate frumuseţile patriei”..., eu nu am auzit altceva. Eh, da' şi noi suntem cârcotaşi. Let's look around...
Suedia e deja celebră prin
campania de promovare a ţării pe Twitter. Contul oficial al statului este
administrat în fiecare săptămână de alt cetăţean suedez, care poate posta tot ceea ce doreşte
despre ţara sa. În două zile de la debutul campaniei, contul oficial al Suediei
şi-a dublat numărul de followeri, iar astăzi are peste 27 000.
Georgia are ambiţii mari! Promovarea ţării
se bazează pe o serie de spot-uri ce compară Georgia cu alte state precum
Germania, Franţa sau China. Iar sloganul campaniei este o concluzie firească a
acestor bătălii a oportunităţilor: „Winner is Georgia”!
„Columbia es pasion!” este brandul statului sud-american, ce doreşte să se repoziţioneze prin
promovarea unicităţii sale.
Passion drives Colombians. It is the source of the intensity and bravura with which we tackle everything we do. We do it all with passion, Colombia’s most precious raw material.
Povestea
este spusă într-o engleză fără pretenţii (dar fără mari probleme!) de un copil.
Un spot frumos şi sentimental, căci doar vorbim despre pasiune, nu?
A positive vision of the country begins at home. Each person is capable of projecting the country-image he or she wishes.
Pare-mi-se că nici Georgia, nici Columbia
nu au avut probleme cu brief-ul. Cele două campanii atrag atenţia prin IMPLICARE.
Şi PERSONALITATE.
Şi ÎNCREDERE.
Şi PERSONALITATE...
Şi PERSONALITATE...
Cele două campanii ştiu ce vor să spună
despre ţara promovată, aleg să spună lucruri pe care lumea mare nu le ştie sau
nu le crede (încă!). Iar imaginile şi cifrele vin să susţină afirmaţiile
făcute. Pe columbian îl crezi că face lucrurile cu pasiune sau măcar că pune
pasiune în toate străduinţele sale! Urmărind spot-urile Georgiei înţelegi că
această ţară a făcut progrese importante şi poate nu e chiar aşa cum te
aşteptai!
Brandul este format din asocieri,
atitudini, sentimente şi percepţii pe care indivizii le atribuie în
caracterizarea unui produs/ companie.
Da, avem o problemă cu brief-ul! Cu
brief-ul pe care ni-l trimitem nouă înşine în fiecare zi! Unui copil, dacă-i
spui de mic că e prost, va creşte convins că nu e în stare de nimic, că e
mediocru şi că nu trebuie să aibă vise, fiindcă oricum nu are ce-i trebuie ca
să le ducă la bun sfârşit.
Poate că nu avem pasiunea columbienilor,
nici avantajele fiscale ale georgienilor, nici echilibrul suedezilor. Dar cred
că mai avem ambiţie, cred că avem vise, cred că avem umor, talent şi
imaginaţie. Cred ca suntem şi serioşi...Cred că românii sunt creativi şi
reuşesc să facă lucruri extraodinare, folosind mai puţine resurse decât au la
dispoziţie.
O ţară e mai mult decât peisaje. O ţară
înseamnă oamenii de aici. Şi asta o diferenţiază. Peste tot sunt munţi şi mări,
important e cu ce ochi se văd acestea.
Până să concepem un brief pentru brandul
de ţară, n-ar trebui să ne întrebăm: “Cum văd eu România? Ce simt eu despre
România?”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu