Se numeşte Storify.
Este un serviciu de (re)construire a unui subiect, a unei poveşti, a unui
eveniment etc, prin colectarea elementelor (comentarii, status-uri, tweet-uri) din reţelele sociale ce se referă la acea
temă. Poţi colecta “impresii” pentru o anume poveste de pe Google, Twitter,
facebook, Flickr, Youtube, Instagram sau din colecţia Stirify.
Cum funcţionează?
1)
Îţi faci un cont frumuşel. La acest moment, ai putea
să-ţi instalezi şi bookmarklet-ul Storify, pentru a-ţi reţine în cont vreun
articol util pentru proveştile tale.
2)
Alegi povestea şi o editezi.
Chestia asta e foarte simplă, pentru că tot ceea ce trebuie să faci este să
cauţi prin reţele sociale, iar cu “drag and drop” alegi status-urile relevante
şi le inserezi. De asemenea, poţi insera propriul text între elementele
colectate, astfel încât povestea să reflecte ideea dorită. Pot fi adăugate
headere, hyperlink-uri, iar textul poate fi formatat.
De asemenea, chiar şi după publicarea, povestea poate fi editată, pot fi
adăugate elemente noi s.a.m.d. Aceastăţiune e destul de utilă, având în vedere
că cele mai rezultatele căutării în reţelele sociale nu sunt furnizate în timp
real, având o întârziere cam de o zi (din ceea ce am observat eu!)
3)
Publici.
Povestea construită poate fi publicată pe Storify,
inserată oriunde în online, inclusiv Wordpress, Drupal, Tumblr, Posterous sau
transmisă sub forma de newsletter cu Mailchimp.
Eu am făcut o încercare cu “The Ultimate Success Summit”, conferinţa lui
Richard Branson de pe 9 Mai 2012 în Bucureşti: "Richard Branson: experienta bucuresteana!"
Cum poate fi utilizat Storify?
- Platforma aceasta mi se pare foarte potrivită pentru evenimentele ce se organizează în mai multe locaţii, precum festivaluri, serbări, concerte s.a.m.d. Poţi realiza o povestioară după fiecare eveniment, prezentând astfel într-un mod concentrate impresiile pozitive ale paricipanţilor.
- După lansarea unui produs: poţi aduna impresiile testerilor, inclusiv prin video, oferind astfel o imagine completă a produsului lansat.
- Pentu a ilustra istoria unei firme! (dacă Facebook a stat startul cu noul Timeline) Pot fi colectate momente importante din viaţa firmei, impresii ale angajaţilor, produsele şi campaniile de succes s.a.m.d.
Cine foloseşte Storify?
Pete Cashmore/ Mashable, Preşedinţia SUA , Casa Regală a Marii Britanii
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu