vineri, 9 martie 2012

Când faci parte din target…


…este dificil să nu te raportezi doar la tine, iar tu eşti mai mult decât date demografice şi comportament de consum
…este mai dificil să izolezi acel unic aspect căruia i te adresezi, fiindcă pe tine te preocupă mai multe probleme, cumva conectate
…este mai dificil să stabileşti un mesaj unic, fiindcă pe tine te sensibilizează o mulţime de lucruri





 Pentru toate aceste motive (şi multe altele), mi se par curajoase iniţiativele oamenilor de PR de a organiza evenimente pentru branşa lor. Că deh, obiectivitatea e o pasăre rară şi mai ales într-un astfel de eveniment ea nu trebuie să dea greş!
Evenimentele bune continuă an de an, fără să dezamăgească. Altele fac mult zgomot şi trec la fel de repede cum au apărut. Dar nu-i rău nici aşa, că doar cine nu a greşit niciodată, nici n-a încercat vreodată ceva nou, nu?
De ce m-au atras unele evenimente, iar altele doar au trecut?

-         Pentru că vreau să-mi promiţi tipul de eveniment pe care mi-l livrezi!
Dacă e forum, mă aştept la interacţiune.
Dacă e summit, vreau oameni importanţi din industrie.
Dacă e conferinţă, dă-mi studii de caz, bune practici, workshop-uri...multă informaţie nouă şi interesantă.
Dacă e congres, trebuie să fie un eveniment mare care să-mi propună ceva- o schimbare în abordarea profesiei, dezbateri pe teme „fierbinţi”....

-         Pentru că m-au definit corect ca şi public ţintă!
Mă interesează o grămadă de chestii: unele direct legate de ceea ce fac, altele legate de ceea ce mi-ar plăcea să fac; unele legate de problemele de azi, altele legate de cum vreau să evoluez. Nu voi merge la un eveniment despre chestii generale, cu analize ale trecutului şi perspective pentru simplul fapt că nu mă pot disipa în atâtea direcţii. Voi citi cu mai multă atenţie programul de eveniment, dacă regăsesc denumiri şi lucruri clare, cu care mă confrunt zilnic.

-         Pentru că mi-au spus ceva concret în fiecare document de promovare (invitaţie, newsletter, articol media...)!
Un program şi nişte teme de discuţii nu prea mai sunt suficiente. Ca să fiu interesată, doresc să ştiu cine sunt speak-erii, pentru a-mi da seama ce-mi aduce în plus acest eveniment. Relaţiile publice sunt despre oameni şi da, mă interesează mult cine vine şi despre ce vorbeşte.

-         Pentru că m-am simţit implicată...
...cu mult succes dacă evenimentul a fost promovat din timp! Am completat cu mult interes chestionarele trimise de diverşi organizatori privind aşteptările mele de la eveniment: teme de discuţie, speak-eri invitaţi etc. Şi m-am străduit să merg la evenimentele acelea, pentru că am fost curioasă să văd cine are aceleaşi aşteptări ca şi mine, cine nu şi de ce nu. Iar interesul a fost cu atât mai mare, cu cât unele dintre sugestiile/ aşteptările mele s-au regăsit în structura evenimentului!

-         ..şi pentru mine contează testimonialele...
E interesant să citesc un interviu cu un invitat anunţat la eveniment, în care acesta vorbeşte despre ce s-a discutat acolo. E interesant să aflu părerea celorlalţi participanţi la eveniment: mă motivează să reanalizez evenimentul în sine şi ceea ce am extras eu din el.

Ca parte din targetul unui eveniment de PR, nu sunt cu nimic mai specială faţă de consumatorul de Coca-Cola sau Nike: aceleaşi bullet-uri, alte cuvinte alături!
Se simte cineva mai special?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu