De la sfârşitul lui Februarie 2012, avem o definiţie actualizată a relaţiilor publice:
"Public relations is a strategic communication process that builds mutually beneficial relationships between organizations and their publics."
Sursa foto: http://www.freedigitalphotos.net
|
Gerard Corbett, CEO al Public Relations Society of America, organizaţia iniţiatoare
demersului de redefinire a profesiei apreciază că aceasta este o definiţie
simplă şi concretă a conceptului de relaţii publice- “un proces de comunicare,
strategic prin natura sa”.
Dar cât de natural este rolul strategic al PR-ului?
- E natural ca şeful departamentului de PR să fie membru al board-ului companiei?
Pentru unii da, pentru alţii nu. Iar locul ocupat în sala de conferinţe nu
este atât de important, pe cât este de importantă considerarea input-urilor
acestui department.
- E natural ca departamentul de PR să fie consultat înaintea lansării unui nou produs/ îmbunătăţirii produsului…?
Evident că da. Cine poate anticipa cel mai bine efectele asupra
publicurilor ţintă, deopotrivă consumatori, clienţi, parteneri sau organizaţii
din domeniu? Şi da, acest lucru contează, câteodată chiar foarte mult şi cu
efecte importante pentru business în sine.
Vă mai aduceţi aminte criza dioxinei din iaurturile Danone şi lansarea Tnuva, de prin vara anului 2007? Cele două evenimente au avut loc cam în aceeaşi perioadă şi probabil că cele două departamente de PR au avut multe decizii strategice de luat.
Vă mai aduceţi aminte criza dioxinei din iaurturile Danone şi lansarea Tnuva, de prin vara anului 2007? Cele două evenimente au avut loc cam în aceeaşi perioadă şi probabil că cele două departamente de PR au avut multe decizii strategice de luat.
- E natural ca departamentul de PR să ştie (şi chiar să aibă un cuvânt de spus) atunci când sunt aduse modificări mix-ului de marketing?
Cam da... Poate atunci publicul nu va afla că produsul se scumpeşte la două
zile după ce i-ai transmis că eşti o firmă puternică şi stabilă, care ştie să
facă faţă crizei obţinând în acelaşi timp profituri record.
Sunt sigură că există multe alte situaţii în care PR-ul şi-a dovedit rolul
strategic. Şi nu ştiu cum am găsit situaţiile de mai sus, dar majoritatea au
potenţialul de a genera o criză de imagine...
Voi credeţi în rolul strategic al relaţiilor publice?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu