luni, 21 mai 2012

PR electricity (II)- The „bill stuffer”


Samuel Insull – inovator şi investitor din Chicago a adus contribuţii importante dezvoltării infrastructurii de electricitate în Statele Unite ale Americii. Dar inovaţiile sale nu s-au oprit la domeniul electricităţii! Ca preşedinte al companiei Chicago Edison, Samuel Insull a revoluţionat relaţia dintre companie şi consumatori.

El a înţeles poziţia firmei sale pe piaţă: Chicago Edison era un furnizor de utilităţi important, ce deţinea monopolul în unele zone. Samuel Insull şi-a dat seama că succesul durabil al companiei sale nu poate fi posibil fără simpatia consumatorilor, iar pentru a câştiga această simpatie a dezvoltat primele instrumente de comunicare cu clienţii.
Chicago Edison edita lunar o revistă adresată consumatorilor, producea şi difuza filmuleţe de promovare şi educare a consumatorilor. Au fost realizate materiale promoţionale şi campanii de print. 
Sursa foto: http://newdeal.feri.org

Metoda pentru care Samuel Insull a rămas în istoria relaţiilor publice este „the bill stuffer”. Compania distribuia clienţilor existenţi materialele informative şi promoţionale împreuna cu facturile. Ulterior acest sistem a fost extins şi pentru clienţii potenţiali, cărora li se difuzau aceste materiale în căsuţele poştale.





Poate că Samuel Insull nu a căutat să-şi facă fericiţi clienţii, dar în mod sigur a făcut un prim pas important: le-a furnizat informaţie şi i-a învăţat că au dreptul să o ceară.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu