Geme probabil
online-ul de articole despre RCS/ RDS- liderul local al amabilităţii şi
receptivităţii faţă de clienţi. Ok, să nu-i „lăudăm” prea tare, doar pentru
serviciile de telefonie/ internet/ televiziune! Restul serviciilor au şi ei
„campionii” lor ! Aşa că...mai adaug şi eu o experienţă personală!
Duminică
după-amiază...internet sufletu’! Ce să facem? Sunăm la relaţii cu clienţii,
bineînţeles! „Bine aţi venit...blablabla...apelul dumneavoastră este foarte
important pentru noi.....va fi înregistrat....blablabla....Ne cerem scuze,
momentan, nici unul dintre operatorii noştri nu este disponibil. Vă rugăm
reveniţi.”
Muzică drăguţă şi.... ton de apel! Yup, mi s-a închis telefonul în
nas!
Cum adică? Apelul
meu este foarte important pentru tine, n-ai oameni şi ....gata! După 2 minute
(pe banii mei, of course, face babacu’ cinste!) în care îţi ascult
„amabilităţurile”, eu primesc tonul de apel???
Înţeleg că e
duminică şi lucrează mai puţini operatori. Înţeleg că sunt probleme grave în
sistem, deci multe reclamaţii şi probleme de rezolvat, carevasăzică apeluri
numeroase şi toate liniile de apel şi aşteptare sunt full. Deci nu mai e loc
nici pe vreo linie de aşteptare. Înţeleg tot contextul!
Ceea ce nu
înţeleg este cum se poate să ai un departament de client service atât de slab,
încât să nu mai aloce vreo 1000 de euro, 5000 dacă e cazul ), pentru înregistrarea unui mesaj special pentru
situaţii de genul acesta:
„Stimate client, toate liniile noastre sunt ocupate, inclusiv liniile de aşteptare. Ne cerem scuze, dar nu vă putem aloca pe lista de aşteptare a niciunui operator. Vă rugăm să reveniţi”
Sunt convinsă că se
poate stabili şi un interval de timp până la eliberarea primului loc pe lista
de aşteptare a operatorilor. „Estimăm că liniile noastre se pot elibera în X
minute/ ore, etc”.
Un mesaj de genul
acesta ar face minuni pentru imaginea companiei: poate atunci aş simţi şi eu că
„apelul meu e important pentru companie”! Fiindcă aţi făcut ceva pentru mine-
clientul. M-aţi ajutat cumva, chiar dacă
nu mi-aţi rezolvat problema. Ne despărţim prieteni.
E ca atunci când
îi spui profesorului la examen că habar n-ai despre subiect, abordând cel mai
frumos şi mai cuceritor zâmbet al tău: nu schimbi cu nimic situaţia, dar speri
să-i câştigi simpatia şi să te „ierte la notă”. Aş sugera să faceţi toate
eforturile, dragă furnizor de servicii, să ne câştigaţi măcar simpatia, cât mai sunt clienţi de câştigat.
Alţii au păţit-o destul de rău, conform proverbului „ce ţie nu-ţi
place, altuia nu face” sau „nu săpa groapa altuia, că poţi să cazi singur în
ea”.
Şi am impresia că
românii sunt muuuuult, muuuult mai inventivi decât belgienii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu