28 Octombrie
1906, Atlantic City, New Jersey. Un tren electric al West Jersey and Seashore
Railroad, subsidiară a Pennsylvania Railroad deraiază pe noul pod construit
peste pârâul Thoroughfare. În accident îşi pierd viaţa 53 de persoane, iar investigaţiile
companiei Pennsylvania Railroad stabilesc că o defecţiune a sistemului de
semnalizare a podului a determinat accidentul.
În următoarele
ore şi zile de la accident, reporterii împânzesc locul, strângând declaraţii şi
fotografii, pentru a-şi scrie articolele din principalele ziare americane.
Ivy Ledbetter Lee,
colaborator permanent al companiei Pennsylvania Railroad decide să facă
lucrurile altfel. Astăzi, am spune că a fost pro-activ... . El decide să trimită principalului ziar
american- The New York Times o declaraţie a companiei asupra celor întâmplate,
exprimând astfel o poziţie oficială înainte ca presupunerile jurnaliştilor să
fie publicate.
Aşa cum ştim,
acesta a fost primul comunicat de presă:
Sursa foto: http://www.gobraithwaite.com |
Ivy Lee a
considerat că mass-media va fi încântată de această abordare deschisă asupra
accidentului, Pennsylvania Railroad câştigând astfel credibilitatea jurnaliştilor.
Presupunerea sa nu a fost greşită, The New York Times publicând imediat comunicatul
de presă sub titlul „Statement from the Road”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu