Samuel Insull
– inovator şi investitor din Chicago a adus contribuţii importante dezvoltării
infrastructurii de electricitate în Statele Unite ale Americii. Dar inovaţiile
sale nu s-au oprit la domeniul electricităţii! Ca preşedinte al companiei
Chicago Edison, Samuel Insull a revoluţionat relaţia dintre companie şi
consumatori.
El a înţeles
poziţia firmei sale pe piaţă: Chicago Edison era un furnizor de utilităţi
important, ce deţinea monopolul în unele zone. Samuel Insull şi-a dat seama că
succesul durabil al companiei sale nu poate fi posibil fără simpatia
consumatorilor, iar pentru a câştiga această simpatie a dezvoltat primele
instrumente de comunicare cu clienţii.
Chicago Edison
edita lunar o revistă adresată
consumatorilor, producea şi difuza filmuleţe de promovare şi educare a
consumatorilor. Au fost realizate materiale promoţionale şi campanii de print.
![]() |
Sursa foto: http://newdeal.feri.org |
Metoda pentru
care Samuel Insull a rămas în istoria relaţiilor publice este „the bill stuffer”. Compania distribuia
clienţilor existenţi materialele informative şi promoţionale împreuna cu
facturile. Ulterior acest sistem a fost extins şi pentru clienţii potenţiali,
cărora li se difuzau aceste materiale în căsuţele poştale.
Poate că Samuel
Insull nu a căutat să-şi facă fericiţi clienţii, dar în mod sigur a făcut un
prim pas important: le-a furnizat informaţie
şi i-a învăţat că au dreptul să o ceară.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu